تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۹۱۷۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیروهای مسلح خوزستان تحت آموزش ‌های مهارتی قرار گرفتند

 مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: در سال گذشته ۱۳ هزارو ۳۰۴ سرباز وظیفه نیروهای مسلح استان آموزش‌های مهارتی را با هدف توسعه اشتغال فرا گرفتند.

شهرام ملایی هزاروندی  با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهت توانمندسازی نیروهای مسلح بیان کرد: مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف اشتغالزایی، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

وی افزود: دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه در سال گذشته به صورت آموزش در محیط کار واقعی و به شیوه متمرکز در کارگاه‌های پادگان اجرا شد.

ملایی هزاروندی ادامه داد: ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه، گامی موثر و به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کاراست، ازاین رو باید نیروهای وظیفه در امر مهارت‌آموزی، ترغیب و تشویق شوند که می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش‌های مجازی برای تحقق این امر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خلاء جامعه امروز، نداشتن مهارت است اضافه کرد: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصا و توسعه اشتغال پایدار است ، لذا جوانان و به ویژه سربازان وظیفه را باید به سمت کارآفرین شدن، سوق داد تا شاهد توسعه اشتغالزایی در جامعه باشیم.

به گزارش ایرنا ۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

کارجویان، نیروهای جوان بیکار فاقد مهارت، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، دانش آموزان، سربازان وظیفه، گروه‌های در معرض آسیب از جمله زنان سرپرست خانوار و کودکان کار، زنان خانه دار، افراد دارای معلولیت گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی مراکز فنی و حرفه‌ای هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار